reklama

Hľadanie pravej lásky a vidina děťátka II.

Rozprávka o tom, ako sa výzva na vydaj dostala z mojich dverí až na stránky najčítanejšieho blogu, alebo tiež Vďaka ti Miška za týchto 15 minút slávy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Viete čo sa mi páči na súčasnej spoločnosti? Zmysel pre humor. Humor a zábava dávajú ľuďom dnes asi jediné zmysel. Veď nič nie je konečné. Dá sa prísť asi o všetko (v kategórii najrýchlejších strát víťazia prachy a vzťahy), ale dno oblížete až v momente, keď sa už z ničoho neviete radovať a humor je pre vás len veľkou neznámou, ktorú by ste nezpoznali ani keby vás navzájom predstavili na vykričanej diskotéke či v univerzitnej knižnici.
Dnes sa už nič neoplatí robiť ak z toho naozaj nemáte radosť a netešíte sa z toho ako malé deti z červenej trojkolky so zvončekom a lízatka s kolovou príchuťou. Pre mňa osobne je humor prioritou a jednou z požiadaviek na môjho nastávajúceho (teda okrem toho, aby sa vzdal rasistických názorov a sklonom k domácemu násiliu, odporu k deťom a aby bol schopný aspoň dvakrát do roka sedieť pri stole s mojou rodinou a na druhý deň ma ešte oslovil menom a nemám na mysli dievčenské).
Jedným dychom by som ale rada dodala, že výbavu si ešte ani zďaleka nechystám, na čínsky porcelán ešte nešetrím a takisto som ešte nestačila využiť ponuky zoznamovacích agentúr so šialenou vidinou, že na mňa bude už pri vchode mávať obrovskou, strašne nevkusne gýčovou a predraženou kyticou Pán Pravý A Jediný A To Najlepšie Navždy. Nápis na mojich dverách v pôvodnej verzii znel: Hľadá sa pravá láska (Looking for true love). Zn.: Chci se vdát a mít děťátko. Inzerát dopĺňala ilustrácia malého červeného srdiečka a fotka MOJEJ KAMARÁTKY, čiže nie mňa! Len tak pre informáciu, moja kamarátka s tým ako s recesiou, srandou a prejavom mojej irónou prežranou mysle súhlasila. Teda, niežeby mi na to dala požehnanie, ale má zmysel pre humor a tak to pod ruškou noci nestrhla a dokonca som sa ani nezobudila s novou pastou od Colgate na ksichte.
A teraz, ako k tomu vôbec došlo a prečo. Všetko sa to začalo nálepkou TO JE [: Kul:], ktorá bola sprevádzaná obrovskou šípkou ukazujúcou na východ, a ktorú som obdržala pri vchode do budovy školy, keď som utekala zo šialene nudnej prednášky. Tú som obratom nalepila na vchodové dvere do mojej izby. Netrvalo dlho a pár dní na to sme s TOU kamarátkou upratovali a čiste náhodou sa nám podarilo nájsť ten fotografický skvost, ktorý sme si dali spraviť na začiatku prvého semestra a kde vyzeráme obe ako so syndrómom „IQ 5, reagujem na svetlo“. A preto som sa rozhodla, že tento poklad nesmie ostať ukrytý pred zrakmi verejnosti a tak som ho prilepila hneď vedľa tej šípky. V tej chvíli ma napadol námet na grandiózny sociologický výskum (obe študujeme sociológiu a kto mal kedy, hoc aj okrajovo, čosi dočinenia s metodológiou vie o čom hovorím a miernemu pomäteniu zmyslov sa určite nebude čudovať) a tak som tam vylepila aj inkriminovaný lístoček brezový s oznamom o hľadaní Pána Pravého A Jediného A To Najlepšie Navždy. Musím sa priznať, že to nie je z mojej hlavy. Hlášku o hľadaní pravej lásky (true love) som si požičala od Princeznej Fiony zo Shreka a týmto pádom by som sa jej za túto svätokrádež rada ospravedlnila. A ten dôvetok (Zn.:) pochádza od jednej mojej kamarátky, ktorá v záchvate úprimnosti, ktorá na ňu prišla so stúpajúcim promile alkoholu v krvi, vyjadrovala potrebu sa usadiť a splodiť dieťa so svojim vtedajším partnerom. Keďže však obaja mali len pár mesiacov po osemnástke a ročný vzťah, prišlo mi to ako celkom dobrý vtip a stalo sa to našou hláškou, ktorou upozorňujeme jedna druhú, že sa v našom zornom poli objavil objekt s chromozómami XY, o ktorý by bola škoda, čo i len fúrik s hnojom oprieť.
Takže sa musím ospravedlniť všetkým, ktorý moju výzvu na vydaj zobrali vážne a do priloženej obálky, ktorá bola súčasťou recesistickej výzdoby mojich dverí, a ktorá vyzývala k uloženiu návrhov na svadobné dary, telefónne čísla a fotky od krku po lakeť; vkladali svoje nádeje a brali to smrteľne vážne. Musím sa ospravedlniť za svoju ľahkovážnosť a ospravedlniť sa tým, ktorý nemajú zmysel pre humor a cynizmus a irónia so satirou sú pre nich cudzie slová rovnako ako alokácia, bizmut a konvencionalizmus.
No a ako sa skončilo hľadanie pravej lásky? Moja kamarátka s krycím menom Billie, takúto pomoc rozhodne nepotrebuje. Je milá, priateľská, vtipná a pekná a svojho chlapa už má. Napriek tomu, môj sociologický výskum neutrpel, pretože sme počas „zoznamovacej kampane“ obdržali jedno telefónne číslo, dva plagáty formátu A3 s polonahou Angelinou Jolie a jeden pár plastového príboru, zrejme ako preddavok či vzorku chystaného svadobného daru. Záhadným darcom ďakujeme a budeme s láskou spomínať.


Miroslava Veselová

Miroslava Veselová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tá, ktorá sa za svoj (kvázi)humor a prisudzovanú plytkosť nehanbí... a z času načas aj obeť syndrómu Matky Terezy s nutkavým pocitom záchrániť svet. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu